WebDesktop - Smartphones - Tablets  | Nederlands | Keeping up-to-date on social exclusion worldwide | PERSOVERZICHT : Armoede | Gezonde | Voeding | Ouderen | HIV | LGBT | NON-PROFIT initiative : Onze missie is om de beste informatie over sociale uitsluiting in de hele wereld te voorzien || Raising awareness on the damaging effects of social exclusion

STIGMABASE | Zoeken



Tags about global social exclusion | Nederlands

vrijdag 6 januari 2017

Zes foodtrends voor 2017

Zes foodtrends voor 2017
- In onzekere, onvoorspelbare tijden grijpen consumenten graag terug naar vaste waarden, naar producten die ze kennen uit hun jeugd, naar recepten die vertrouwd smaken. Dat spreekt echter de nood aan innovatie in FMCG niet tegen. Authentiek en retro kunnen immers net zo goed de basis vormen van nieuwe of hybride concepten. ‘Cold brew’ koffie bijvoorbeeld – een rage die via hippe koffiebars nu ook bij ons zou moeten gaan doorbreken – verwijst uiteindelijk naar een heel traditionele manier van koffiezetten, maar dan wel koud. Vermeldingen van authentieke lokale ingrediënten doen het goed: ‘echte vanille uit Madagascar’, ‘echte Mexicaanse chipotle’ (gerookte jalapenopeper)… Ook verwijzingen naar de rijke traditie van een merk (‘sinds …’) nemen nog toe.