De Nederlandse identiteit bestaat, en die is van Nederlanders'

De Nederlandse identiteit bestaat, en die is van Nederlanders'
- Heeft u ook die uitzending van Buitenhof van afgelopen zondag gezien? Daarin bediscussieerden drie vooraanstaande intellectuelen over de verkiezingsuitslag en wat de Nederlandse identiteit is of eigenlijk het gebrek aan de Nederlandse identiteit. Volgens de heren en dame aan tafel bestaat de Nederlandse identiteit niet. Beseffen deze kolderieke figuren wel wat ze zeggen? Waar komt dit gevoel van zelfkastijding toch vandaan? Waarom wil links Nederland met behulp van de Nederlandse Publieke Omroep de Nederlandse bevolking wijsmaken dat wij een verzameling eenlingen zijn zonder collectieve identiteit en cultuur?

Ik woon en werk in Marbella (Spanje) en ik heb mij nog nooit eerder zo Nederlands gevoeld en vanaf een afstand bekeken heb ik nooit eerder zo sterk het gevoel gehad dat mijn mooie Nederland zijn identiteit aan het verliezen is: Zwarte Piet, moslim-afvalligen die in angst moeten leven, de gelijkheid tussen man en vrouw die onder druk staat, homo’s die niet hand in hand durven te lopen en talloze hoofddoeken als teken van verzet jegens de Nederlandse identiteit.


Top stories of the last 30 days