Ze erfde het hiv-virus van haar mama en plande haar eigen begrafenis. Nu heeft ze onbeschermde ...

Ze erfde het hiv-virus van haar mama en plande haar eigen begrafenis. Nu heeft ze onbeschermde ...
- Lexi nam medicatie, maar die bracht nare bijwerkingen met zich mee. Toen ze twaalf was, had ze er genoeg van. “Na twaalf jaar miserie was ik tot een punt gekomen waarop ik wilde stoppen met mijn medicatie. Ik werd er echt te ziek van. Ik was al die bijwerkingen beu en stopte met de pillen.”
“Dokters zeiden me dat ik niet ouder dan 13 zou worden. Een jaar later leefde ik nog en zat ik samen met mijn vader en stiefmoeder om mijn begrafenis te plannen. Ik huilde onophoudelijk. ‘Ga je sterven, Lexi?’ vroeg mijn vader me. Hij stelde voor om met een dagboek te beginnen, zodat hij toch nog iets van mij zouden hebben na mijn dood.” 

Top stories of the last 30 days

Roze Maandag op Tilburgse Kermis